PROACTIVE je edukativna konferencija o odnosima s javnošću koja već šest godina okuplja PR praktičare iz regiona koji na trodnevnom druženju razmjenjuju iskustva i uspostavljaju saradnje. PROACTIVE 2010, u organizaciji PR agencija PRIME Communications , okupio je po šesti put na Kozari više od 100 učesnika iz BiH i regije. Glavne teme konferencije su krizno komuniciranje i online komuniciranje a značajna tema ovogodišnje konferencije je i političko komuniciranje o kojem će govorili regionalni stručnjaci koji su u zemljama bivše Jugoslavije realizovali uspješne političke kampanje.
Prvi dan 27.05.2010
Dugo očekivani 6. PROACTIVE otvoren je predavanjem Ksenije Renko o “Antikorupcijskoj kampanji” kao rješenju sprječavanja korupcije u zemljama regiona i integraciji u EU.
Korupcija je štetna društvena pojava koja urušava temeljne društvene vrijednosti. Većom korupcijom rezultira manji dohodak po glavi stanovnika. Činjenica, da je Bosna i Hercegovina po mnogim pokazateljima zemlja sa velikim stepenom korupcije, koja ujedno govori i o važnosti širenja svijesti da je potrebno donijeti promjene.
Dobar uvod u temu predstavljen je kratkom reportažom o korupciji u Hrvatskoj i zemljama koje su odlučile da se suoče sa ovim problemom. Predstavljeni su koraci za put do odbrane od korupcije i najznačajnije kampanje, koje imaju za cilj širenje svijesti o ovom problemu.
Iz dana u dan broj internet korisnika u zemlji je u porastu, što otvara niz novih kanala za komuniciranje. Internet nudi niz nevjerovatnih alata koji omogućavaju dolazak do strateških ciljeva. “Upotreba novih medija u političkoj komunikaciji”, bila je tema drugog predavanja PROACTIVA, koju je prezentovao Krunoslav Vidić. Kako je prethodna godina bila izborna godina u Hrvatskoj, fokus prezentacije bio je na održane predizborne kampanje u Hrvatskoj.
Prezentovane su kampanje 12 kandidata za predsjednika Hrvatske, koje su provedene putem socijalnih mreža, web stranica i novih medija, ali i dati savjeti kako najbolje iskoristiti mogućnosti koje pruža internet.
O novoj ulozi i informacijama o razlici u saopštenju za medije, te saopštenju za javnost započela je prezentacija Dragana Varagića o “Načinu distribucije saopštenja putem Interneta”.
Učesnici konferencije imali su priliku da saznaju šta je smisao internet servisa za distribuciju saopštenja PRobjave.com koji u Srbiji postoji već godinu dana i kako poboljšati poziciju njihovog saopštenja na pretraživaču, te koliko je značajna optimizacija ključnih riječi u sopštenjima za bolje pozicioniranje na pretraživačima. Najavljen je i prvi internet servis za distribuciju saopštenja u BiH PRobjave.ba.
O značaju i mogućnostima koje online mediji danas pružaju govorio je Marko Rakar. Sa učesnicima je podijelio iskustva koja je stekao kreirajući i realizujući online kampanju Ive Josipovića, predsjednika Republike Hrvatske. Predstavio je sve online kanale koji su korišteni tokom predizborne kampanje kao i rezultate koji su postignuti.
Prvi korak u kampanji bilo je brandiranje, nakon čega su izabrani svi alati koji će poslužiti za dolazak do krajnjeg cilja. Marko Rakar je objasnio da je njihova online strategija ne samo bila primjećena u online zajednici nego da su se određene aktivnosti i informacije koju su komunicirane izazvale pažnju i klasičnih medija što dodatno ističe sve veći značaj online komuniciranja.
U duhu izborne godine, prvi dan PROACTIV-a uspješno je završen sa panel diskusijom o političkom komuniciranju u Bosni i Hercegovini i regiji. U diskusiji su učestvovali Miloš Đajić, Srđan Puhalo, Marko Rakar, Krunoslav Vidić i Peđa Ašanin.
Prvi dan PROACTIVA uspješno je završen, učesnici će u subotu imati priliku slušati predavanja i aktivno učestvovati u panel diskusijama.
Drugi dan 28.05.2010
Drugi dan šestog PROACTIV-a započeo je predavanjem Dubravke Jusić o “Kriznom komuniciranju“. Krizna situacija je nešto s čim se svaka firma može susresti u svom poslovanju, ali kvalitetno razrađenim kriznim planom, efekti krize se mogu znatno ublažiti.
Bezbroj je kriznih situacija s kojom se firma može susresti, tim je nemoguće pronaći identičan slučaj krize. Ono što bi svaki PR-ovac trebao uraditi u krizi jeste da razmotri činjenice kako bi izbjegao paniku i utvrdio realne proporcije krize, ali i držati se četiri načela kriznog komuniciranja. Prezentovana je i studija slučaja dobrog kriznog komuniciranja.
Drenislav Žekić je premijerno predstavio projekat “Moj odgovor”, web stranicu na kojoj će biti omogućeno demantovanje objava iz medija.
“Moj odgovor” će omogućiti brzo reagovanje i predstavljanje “druge strane” priče tako da će posjetioci web stranice na jednom mjestu pronaći odgovor druge strane i na taj način steći objektivnu sliku situacije.
Miloš Đajić je kroz predstavljanje case-a “Javno zastupanje – Bells pokret” predstavio projekat “Regionalne akcije i kohezije u oblasti životne sredine”. Sa učesnicima je podijelio svoja iskustva tokom realizacije projekta kao i sve taktike koje su korišteni za ostvarivanje postavljenih ciljeva.
O Međunarodnim odnosima s javnošću u službi kompanija, država i vlada i efikasnosti s ciljem kreiranja imidža istih govorio je Božo Skoko. Jedna od prepreka u međunarodnim odnosima je kultura, gdje je nepoznavanje iste prepreka u kreiranju PR strategija za klijenta. Veoma je bitno procijeniti kvalitet informacija koje se plasiraju, te voditi računa o stereotipima, historiji i iskustvu iz prve ruke kada se želi utjecati na javno mnijenje u drugim državama. Imidž balkana je još uvijek stereotipan, te pojedine zemlje imaju problema u izdvajanju i popravljanju imidža. Percepcija imidža između država se ogleda u različitim sferama i stereotipima.
Da bi ste bili u mogućnosti komunicirati sa drugima, prvenstveno je potrebno znati komunicirati sa samim sobom. Upravo je ovo bila tema predavanja Miloša Čiriča. Razumijevanje u poslovanju, te kvalitetna uspostava dvosmjerne komunikacije u poslu moguća je kada se svjesno i optimistično razmišlja i planira. PR-ovci su dobili niz savjeta kako da sebi olakšaju posao, ali i dođu do ciljeva koje žele ostvariti.
Savremeni čovjek je svakodnevno je izložen velikoj dozi stresa. Za kraj predavanja na drugom danu PROACTIVA, sve učesnike je oduševilo energično predavanje Dr. Feelgood-a, o zdravom načinu života i prehrane. Poslije predavanja neki od prisutnih su zasigurno odlučili da će nešto mijenjati u svojim navikama.
Treći dan 29.05.2010
Robert Čoban je kroz svoju prezentaciju napravio presjek poznatih magazina iz svijeta i regije koji su zbog lošeg poslovanja i smanjenih budžeta ugašeni. Podjelio je svoja iskustva u poslovanju u kriznoj godini i zbog čega su mnogi magazini i u Srbiji nestali sa tržišta.
O značaju izazova komuniciranja evropskih tema koje su od lokalnog značaja za domaću javnost govorila je Eldina Knez. Kroz case uvođenja vinjete u Sloveniji učesnicima su predstavljeni svi pritisci i prepreke sa kojima su se susreli i na koji način su efikasno komunicirali sa svim javnostima.
Sa predavanjem “Informacije u eri konverzacije” Dragana Đermanović je zatvorila 6. PROACTIVE. Učesnicima je uputila konkretne savjete za online komunikaciju i kroz regionalne case-ove istakla značaj online komuniciranja.