Predavači 2023

Prof. dr. Alenka Jelen, University of Stirling, Škotska, Velika Britanija


Prof. dr Alenka Jelen je doktorirala sociološko-komunikacijske nauke na Univerzitetu u Ljubljani a pridružila se Univerzitetu Stirling 2013. godine, gdje je vanredna profesorica i direktorica magistarskih programa odnosa s javnošću i strateškog komuniciranja. Univerzitet Stirling je prvi uveo studij odnosa s javnošću u Ujedinjenom Kraljevstvom sa značajnim međunarodnim uticajem na razvoj kritičke škole odnosa s javnošću, koja je mnogo godina bila jedina kontra-škola Grunigovih teorija izvrsnosti. Trenutni istraživački interes dr Jelen su odnosi s javnošću, političke i komunikacijske studije sa fokusom na rod u medijima i odnosima s javnošću; odnose s javnošću kao akademsku disciplinu; odnosi između medija i politike; kao i zdravstvena komunikacija u oblastima reproduktivnih prava i COVID-19.

Dr. sc. Božo Skoko


Dr. sc. Božo Skoko redoviti je profesor strateškog komuniciranja na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, gdje vodi kolegije iz odnosa s javnošću, upravljanja brendovima te javne diplomacije. Jedan je od vodećih regionalnih stručnjaka za nacionalno brendiranje. Utemeljitelj je poslijediplomskog specijalističkog sveučilišnog studija Odnosi s javnošću na istom fakultetu. Gostujući je profesor na doktorskim studijima Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Sveučilišta u Osijeku i Sveučilišta u Mostaru. Na Edward Bernays visokoj školi za komunikacijski menadžment i turizam predaje Javnu diplomaciju i odnose s javnošću država. Suutemeljitelj je vodeće hrvatske agencije za komunikacijski menadžment Millenium promocija. Kao savjetnik za strateško komuniciranje, vodio je mnogobrojne projekte iz odnosa s javnošću, savjetovao je menadžere, političke dužnosnike, korporacije i institucije te vodio projekte brendiranja destinacija u Hrvatskoj i inozemstvu. Objavio je osam knjiga, a zadnja je Strateško komuniciranje država.

Dragan Đorđević


Dragan Đorđević je AAH! CHO Chief Hedonist Officer, Association of Authentic Hedonists www.AAH.rs. CEXAS CL Country Lead, Customer & Employee Experience Association of Serbia www.CEXAS.rs. SKILLS CEO, Skills innovative Learning Experience www.Skills.rs.

Dr Dragana Vujović Đermanović


Dr Dragana Vujović Đermanović je i savjetnica za rast i razvoj kompanija. Kroz svoju dugogodišnju karijeru mentorisala je više od 1000 menadžera, lidera, javnih ličnosti a za svoj rad je dobila brojna priznanja i nagrade. Jedina srpska poduzetnica uvrštena u Hundertovu top 100 listu preduzetnica Evrope, potvrđenu od strane uglednog američkog časopisa Forbes, dobitnica je i najznačajnijeg priznanja za žensko poduzetništvo u Srbiji, “Cvet uspeha”, koje joj je dodijelila Asocijacija poslovnih žena Srbije, te privrednica godine po mišljenju Privredne komore Vojvodine. Na Globalnom ekonomskom forumu žena u Indiji, proglašena je “Ženom decenije” u oblasti društvenih medija i liderstva, što je i najprestižnije globalno priznanje za njen rad. Članica je savjetodavnog odbora Tesla Naučnog Centra u Vardenklifu (SAD).

Vladimir Vulić, Digitalizuj.me, Podgorica, Crna Gora


Vanja je nezavisni konsultant u oblasti digitalne transformacije, inovacija i digitalnog marketinga. Pomaže organizacijama u prevazilaženju prepreka i iskorištavanju prilika koje donosi digitalno doba. Suosnivač je i predsjednik Digitalizuj.Me, nevladinog udruženja koje nastoji da pomogne građanima i organizacijama u Crnoj Gori da razumiju i iskoriste uzbudljive nove šanse za društvene promjene i biznis u digitalnom okruženju. Vanja je programski direktor Spark.me, jedne od najvećih marketinških konferencija u Jugoistočnoj Evropi, čiji je organizator kompanija doMEn d.o.o, agent registracije crnogorskog nacionalnog internet domena – .ME. Govorio je na više od 150 konferencija i korporativnih događaja u 22 države na četiri kontinenta, od Perua do Tajvana. Bio je TEDx govornik tri puta.

Nataša Pavlović Bujas


Nataša Pavlović Bujas diplomirala je na Hemijskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, ali je uspešnu akademsku karijeru veoma brzo zamenila preduzetničkim životom – osnivajući Blumen group – jednu od prvih agencija na ovim prostorima, duže od dve decenije specijalizovanu za integrisane komunikacije i tržišno pozicioniranje. Nataša zastupa i zalaže se za veću prisutnost sofisticiranog ženskog principa u razvoju poslovanja, zbog čega je i prva žena izabrana u Predsedništvo Unije poslodavaca Srbije. Njena ekspertiza u komunikacijama, marketing i PR kampanjama i poslovnom savetovanju donela joj je više od 25 najznačajnijih nacionalnih i međunarodnih priznanja, među kojima i “IPRA Golden World Award” (višestruki dobtnik) i “IPRA Grand Prize”, ali i specijalno priznanje Društva Srbije za odnose s javnošu za doprinos razvoju struke u Srbiji. Članica je brojnih profesionalnih asocijacija u zemlji i svetu, kao i Stručnog žirija i Upravnog odbora Međunarodne asocijacije za odnose s javnošću – IPRA.

Pedja Ašanin Gole


Pedja Ašanin Gole je viši predavač odnosa s javnošću, savjetnik za strateško i krizno komuniciranje i menadžer strateškog komuniciranja s analitičkim i strateškim vještinama stečenim tokom tridesetogodišnje karijere u upravljanju komunikacijama u javnom i privatnom sektoru.

Ivan Ćosić


Ivan Ćosić je vlasnik marketing agencije Plain&Hill, autor podkasta “Još podkast jedan”, i pokretač i domaćin konferencije “Živi lokalno – radi lokalno”. Bavio se raznim poslovima u kreativnoj industriji. Radio je za više od trideset svjetskih “A” brendova, i pokretač je mnogih internet projekata. Radi za svjetsku medijsku asocijaciju WAN-IFRA, Međunarodni savjet za nauku i druge.

Ana Brzaković


Ana Brzaković je strateškinja za marketing i komunikacije, vlasnica agencije Digital Way i autorka Analogičnih priča. Pored toga, bavi se biznis koučingom, psihologijom i ličnim razvojem. Sa koleginicom vodi podcast ”Kako si na poslu”. Poslovno iskustvo sticala je u Delta Holdingu kao direktorka korporativnih komunikacija. U Američkom savjetu za internacionalno obrazovanje radila je kao konsultantkinja za marketing na društvenim mrežama, te u britanskoj agenciji za kreiranje prodajnih lijevaka Data Driven Marketing. Čita u prosjeku jednu knjigu sedmično. Trči, planinari, trenira, obožava prirodu, društvo, sport i dobro vino.

Robert Čoban


Na čelu je najvećeg izdavača časopisa u regionu Color Press Group koja ima podružnice u svih 6 zemalja bivše Jugoslavije. Grupa izdaje 110 časopisa, ima 25 web stranica i organizuje preko 70 konferencija i festivala godišnje. Dopisnik je novinskih časopisa “Vreme”, “Nedeljnik”, “Novi magazin”, NIN i dnevnik “Dnevnik”.

Danijel Milošević


Danijel Milošević se predstavlja kao tip koji pomaže dobrim kompanijama da dođu do riječi. Kreativni rad doživljava kao miks podataka, diplomatije i lucidnosti, a odnos u tom miksu još utvrđuje. Fokusiran na tehnološke kompanije u bilo kom sektoru. U slobodno vrijeme demotivacioni govornik.

Nermin Zejnilović


Nermin Zejnilović pomaže kompanijama da stvore bolje radno okruženje, unaprijede proizvode, usluge i marketing, te poboljšaju reputaciju i izlazak na strano tržište. Bavi se biznis psihologijom i lateralnim razmišljanjem koje mu omogućava da kombinuje razumijevanje ljudskog ponašanja, tehnologija u IT industriji i potrebe za kreativnim i inovativnim pristupom. Čini to generisanjem novih ideja i rješenja kroz promjenu uobičajenog načina razmišljanja i praktikovanje kreativnih i nekonvencionalnih pristupa.

Nataša Kilibarda


Nataša Kilibarda se bavi naučnom komunikacijom od 2016. godine. Pored raskrinkavanja pseudonaučnih dezinformacija, posednjih godina posvećuje se open-source inteligence (OSINT) istragama i digitalnoj forenzici. Developerka u penziji, mikrobiološkonja u nastanku. Vodi naučno-popularnu stranicu i portal @neuronenvogue (neuronenvogue.com).

Adnan Misimović


Adnan Misimović živi i radi na prostoru koji se nekada zvao Jugoslavija: rođen je u Sarajevu, radio je u Beogradu, studirao na Bledu, a oženio se Zagrepčankom. Kad ne piše tekstove, savjetuje kompanije kako da povećaju profitablnost uz pomoć analitike.

Una Mesić


Una Mesić je ekonomistica, sa 26 godina iskustva u oblasti komunikacija, marketinga, korporativne društvene odgovornosti i fundraisinga. Vodila proces kreiranja standarda i procedura za ocjenjivanje i valorizaciju kompanija u Izboru društveno odgovornih kompanija DOBRO. U organizaciji SOS Dječija sela u BiH vodi tim zadužen za korporativni fundraising.

Jasmin Ligata


Jasmin Ligata je dugogodišnji sportski novinar, humanitarni radnik i “priučeni” PR menadžer više bh. sportista, od kojih su najpoznatiji Edin Džeko, Amel Tuka, Mirza Teletović i Damir Džumhur. U slobodno vrijeme komentator futsal utakmica, koje su trenutno hit u regionu.

Miloš Đajić


Miloš Đajić je aktivista u duši, ljevičar, uvijek spreman da se bori za pravdu i javni interes. Osnivač Centra modernih veština, organizacije civilnog društva aktivne na polju političkog obrazovanja, promocije socijaldemokratije, javnog zagovaranja i komunikacije.

Dajana Šipraga Zlojutro


Dajana Šipraga Zlojutro je psihoterapeutkinja, bivša socijalna radnica i uvijek aktuelna i zanimljiva ličnost u svom nastupu na internetu. Na blogu i na nalozima na društvenim mrežama na kojim je prepoznatljiva po anglifikovanim verzijama imena i prezimena Dara Picard Eveilmorning i Cara Dara i korisnim a duhovitim osvrtima na mentalno zdravlje i naš odnos prema njemu.

Slađan Tomić


Slađan Tomić je novinar koji je karijeru gradio u informativnom programu Federalne televizije, a onda i u redakcijama TV1, Mediacentra, BUKE… U svom radu bavi se pitanjima političke odgovornosti, korupcije, poštivanja ljudskih i građanskih prava, te medijskom odgovornošću. Predavač je na temu medijske pismenosti. Koristi TikTok za aktivizam, i ozbiljno i odgovorno izvještavanje.

Marina Kovač


Marina Kovač je politikološkinja koja se (pro)našla u svijetu komunikacija. Nakon skoro decenije rada u komunikacijskim agencijama, prešla je u IT svijet. Marketing associate je u AI kompaniji SmartCat u Novom Sadu koja, najjednostavnije rečeno – pomaže kompanijama da kroz AI i data science pametno koriste podatke. U slobodno vrijeme razbija predrasude o Hercegovcima, a posebno o Hercegovkama, a u poslu i kroz život vodi se maksimom – Lijepa riječ i gest dobrote i gvozdena vrata otvaraju.

Vuk Brajović


Vuk Brajović je profesionalac iz oblasti tržišnih komunikacija kojima se bavi duže od tri decenije. Teniski analitičar i komentator više od 15 godina; sportski PR menadžer i strateg, predavač kursa za medije Globalne profesionalne teniske trenerske asocijacije, osnivač i organizator brojnih sportskih manifestacija.

Vojin Veličković


Vojin Veličković je od 1987. do 1990. radio u Sportskoj rubrici dnevnog lista Politike. Od 1990. do prošlog septembra bio urednik teniske rubrike Sportskog šurnala. Izvještavao sa više od 50 Grend Slem turnira. Danas je komentator za TV Sport Klub i piše za njihov sajt.

Rasim Memagić


Rasim Memagić je generalni direktor domaće, uspješne kompanije Alma Ras, u čijoj izgradnji brenda učestvuje još od 2001. godine.

Sandro Zovko


Sandro Zovko je na čelu svoje kompanije ZGI koja posluje u BiH i Hrvatskoj duže od 10 godina. Prošao je put od inženjera do direktora u poduzeću. Kroz svoj put je mnogo ulagao u svoj osobni razvoj, pri čemu je završio veliki broj specijalističkih programa i obuke iz područja energetske efikasnosti, zaštite okoliša, projektiranja kao i dva leadership programa i MBA program na IEDC Bled.

Goran Račić


Goran Račić je predsjednik Područne privredne komore Banja Luka od 2013. Prije funkcije u Komori bio je direktor u fabrici termoizolacionih materijala Stirokart i u Timu za pripremu preduzeća i Tima za privatizaciju strateških preduzeća Agencije za privatizaciju Republike Srpske. Od novembra 2017. je za predsjednik UO Agencije za osiguranje Republike Srpske. Jedan je od osnivača Udruženje ekonomista Republike Srpske „SWOT“ i Udruženja ekonomista Ekonomski forum koje je vlasnik prava na jedan od najuglednijih regionalnih poslovnih događaja „Jahorina ekonomski forum“.

Dragan Močević


Dragan Močević je preduzetnik i osnivač agencije PRIME Communications, prve domaće PR agencije u BiH s kancelarijama u Banjaluci i Sarajevu.